RSS 2.0

tadaa:


Ni läste rätt! Jag har ju sagt att jag ska börja skriva några skönhetstips här i bloggen för att få upp statistiken ännu mer. Hoppas ni tycker det är kul att läsa om det... och ni killar som läser kan ju bara hoppa över om ni inte har långt hår för det är just det jag ska prata om nu x)

Det är ju många tjejer (och killar) som har väldigt slitet hår. Att man har kluvna toppar eller små vita prickar på hårstråna. Om ni redan har det så är det kanske bra att klippa bort det mesta. Ni som inte har slitet hår än och vill spara till långt hår har jag några tips till.
Jag har sparat mitt hår 1 år och 3 månader nu och det är ännu inte slitet! :)

FÖRHINDRA SLITET HÅR:

RAKT HÅR  1. Om man har lockigt eller krulligt hår och vill ha platt kan man ju platta håret med en plattång men det sliter väldigt mkt på håret. Om ni nu ska göra det så måste håret vara alldeles tort och kammat (om du inte har en wet - to - dry tång). Dra inte för många gånger med plattången genom samma ställe. Max 2-3.
Om håret blev fööör rakt eller klistrigt kan man spruta ett fuktigt måntäcke med en vanlig blommspray över håret. Då lyfter sej frisyren litegrann.

RAKT HÅR 2. Ett annat sätt att få rakare hår är att föna håret med ett smalt munstycke. Det koncentrerar luften.

VÅGIGT/LOCKIGT HÅR 3. Om du har rakt hår men vill ha lockigt/krulligt så gör du samma sak som steg ett men du använder dej av en locktång istället. Med locktång behöver du ju bara dra en gång genom håret men du håller/trycker lite längre.

MEDEL OCH SHAMPOO 4. Jag brukar inte ha så många medel i håret som hårinpackningar 2-3 gånger i veckan och sånt. Tycker inte att det hjälper nåt men det känner man själv. Tvätta typ 3-4 ggr i veckan (om det inte blir fettigt efter en dag). Jag använder Elvital-shampoo eller Garnier Fructis.

HÅRSPRAY 5. Använder du mycket hårspray? Inte bra! Någon gång sådär är helt okej men varje dag sliter jättemkt på håret. Isf får man leta efter någon hårspray som är skonsam mot håret. Kom ihåg att duscha eller borsta håret ordentligt innan man går och lägger sig.


Mer skönhetstips en annan dag, puss

 


Kommentarer
Postat av: mathea

bra tips! jag har skit mycket självfall på migg hår, plattar det nästan aldrig eftersom det är jobbigt och sliter på håret. Men jao, detta kanske funkar. Hah :D

KRAM PÅ DEJ!

2009-10-21 @ 00:43:42
URL:

här skriver du en kommentar:

Namn/smeknamn:
Kom ihåg mig?

vad tycker du om min blogg?: (publiceras ej)

Din blogg (om du har):

Själva kommentaren:

Trackback