RSS 2.0

dagens värsta händelse!

imorse när jag vaknade pep det som en gaaalning i huset, jag blev livrädd! Såhär hände det: Mamma stod i duschen och plötsligt blev allt svart och så började det pipa! Det var då jag vaknade. Elen hade gått, det var strömmavbrott! Helt kolsvart i hela huset och eftersom det var tidigt på morronen så hjälpte inte ljuset utifrån. Vi tände små ljus överallt och vi gick runt med en ficklampa i handen. Efter en halvtimme ungefär stod vi inte ut längre, det var kallt i huset och vi kunde inte använda smör eller någonting eftersom allt var smält. Kylen funkade ju inte. Familjens täkniker Pappa var ju såklart inte hemma så vi ringde till grannen. Han hjälpte oss och sa att det var någon sladd eller apparat som inte funkade så vi var tvungna att dra ut alla sladdar i hela huset. Fortfarande så funkade inte elen. Då måste det va någonstans utomhus sa grannen och vi drog ut sladden till bilvärmaren. Dååå såklart så funkade allting igen!
När jag sedan kom hem efter skolan med Elin så gick larmet när vi kom in så jag skyndade mig att stänga av. Det var något konstigt som hade hänt... Men vi får vänta tills pappa kommer hem. jaa... det var väl dagens händelse. Hoppas att ni orkade läsa allt! pööss o kraam.
/mickan


Kommentarer
Postat av: irma

usch läskigt

2009-01-27 @ 18:30:51
URL:
Postat av: irma

usch läskigt

2009-01-27 @ 18:31:24
URL:

här skriver du en kommentar:

Namn/smeknamn:
Kom ihåg mig?

vad tycker du om min blogg?: (publiceras ej)

Din blogg (om du har):

Själva kommentaren:

Trackback