RSS 2.0

28 juni; lördag (konsert!)

läs allt snälla! ni måste orka (a)

tjohooo
:D idag vaknade jag kanske runt halv 11. jag åt frukost och sen kom grannarna och hälsade på. vi stack till de och hoppade lite studsmatta. sen stack vi till macken och köpte en korv, eller de köpte en för att det var deras lunch. sen åkte vi tillbaka, jag cyklade enhjuling (a) vi spelade lite kubb och de vann -.- sen hoppade vill lite till studsmatta och sen var det dags att dra hem för att nora skulle komma <3
hon väntade i parken eftersom att ingen var hemma. vi gick in på datan och va där ett tag. sen gick vi ut och chillade lite. kollade på tv i mobilen, vi satt uppe på lekparkens tak (a) sen gick vi in och gjorde lite saker... tyvärr kan jag inte berätta... kl. halv 5 så fixade jag mej i ordning för att gå till AVRIL LAVIGNES konsert!!!!
jag hade hennes tröja på mej me leggings under. vi åkte och lämnade nora och stack till tågstationen mamma och jag. vi tog tåget till globen och fick stå i en låååång kö. den tog ca 30 min. och den var säkert några hundra meter lång. först gick det jättesakta så att mamma sprang in i en affär och köpte en macka till mej och henne, medans jag stod kvar och höll platsen. sen när vi skulle gå in fick vi slänga vår vattenflaska som var helt full. den fick vi inte gå in med.
när vi var framme vid globen, eller det var anexet (i globen fast en lite mindra sal) så bestämde vi platser. det var bara ståplatser. man kunde stå nere och uppe men vi valde uppe. man såg lite bättre där och eftersom jag är kort så såg jag inte alls mkt där nere. de gjorde i ordning och sen började det. först skulle det vara nåt förband, jag tänkte liksom: ååh vill att avril ska komma direekt! men när jag såg vilket band det var började jag skrika som bara den asså!! det var ju JONAS BROTHERS!! åååh, nick är så himla snyyygg!!
han sjunger asbra oxå! så vi fick två konserter på köpet. Perfekt! det är en som heter joe, han var ganska konstig. först så kastade han sin jacka till publiken, sen drack han lite vatten mitt i en låt och sprutade ut det på publiken! det var lite äckligt faktist. sen var det nicks tur och han kastade sin slips! ååh, den vill jaag ha :D de ägde hårt  iaf och sen var det lite uppehåll. då köpte mamma en cola och en påse chips till mej och en öl till henne (a)
sedan var det avrils tur! det började me att de klottrade in avrils namn på en jättestor skärm, superhäftigt och sen så kom hon upp ur en lucka i mitten av senen. alla skreeek som en galning och jag kunde först inte tro att det var sant! hon stod ju däär! hon var ju jättenära meej! jag kunde se hennes ansikte och allt, asså det låter kanske som om jag var ganska långt bort, men jag var jättenära!! loovar! (a) först sjöng hon girlfriend, och sedan complicated. hon sa att det var jättekul att vara tillbaka i sverige, alla är så coola här, speciellt mickan ! haha, skojja. men hon sa att alla var så coola här och så avslappnade? ;p aja, hon gillar sverige!! hon sjöng massa låtar och jag höll på att gråta. hon är verkligen bääst, ni ska bara höra henne! ni måste lyssna på texten och hon gör låtarna själv! ;)
sista låten hon sjöng var sk8er boi. sen skrek alla ONE MORE TIME, ONE MORE TIME, fast hon kom inte ut ;p då gick vi och köpte lite saker från henne <3 jag köpte en tröja, två affisher och ett par klistermärken till syrran ;) jag ville ha en tjocktröja me dragkedja och luva, men när vi kom fram var den slut ;( men tröjan var snyygg oxå! :D sen stack vi hem, vi tog tåget och det var massa fullisar :S haha. när vi kom hem var kl. 00.30 och då visade vi allt och berättade lite och sen gick vi och la oss. superbra konsert, asnöjd!
om ni har läst hit så har ni kanske läst hela och det är jag glad för! :D tack! ni som har läst fattar hur kuul jag hade ;D
bye everyone  /mickan

  
  
                      två affisher jag köpte                                 tröjan jag chacka

ska lägga in en video snart!!

Kommentarer
Postat av: Malin

Jag läste allt :P Det värkar ha vart askul! Avensjuk ... (a)

Ha det bra :D

2008-06-30 @ 17:29:36
Postat av: mickan

tjaa! haha, braa att du läste allt ;) det var jättekuul! (a) <3

2008-07-01 @ 13:05:27

här skriver du en kommentar:

Namn/smeknamn:
Kom ihåg mig?

vad tycker du om min blogg?: (publiceras ej)

Din blogg (om du har):

Själva kommentaren:

Trackback